dinsdag 29 april 2014

29/04/2014


Zoals jullie vorige keer op de blog hebben gelezen, heb ik enkele weken geleden het lokale internetcafé van onze goede vrienden Habib, Sainy en Omar, wat kleur gegeven. Ik had echter nog bijna een volledige grote pot groene verf over, dus ik dacht.... Laat ik het Gunjur Health Center wat kleur geven?! De letters op de muur waren amper nog leesbaar en de poort had een roestige kleur. Beiden heb ik goed onder handen genomen! Mr Sowe, de incharge, was zeer blij en gaf me nog wat extra schilderjob'kes bij ! Hij wou graag dat ik de bezoekuren toevoegde op de muur én een spandoek schilder voor de komst van de president in Jambanjelly komende zaterdag (niet ver van Gunjur). Zo dus, vandaag heb ik me volledig laten gaan met groene verf! De spandoek is echter nog niet volledig klaar :-)



Tussendoor heb ik nog een vlotte bevalling gedaan. Alles is goed met moeder en dochter ;-)

Daarna werd ik uitgenodigd bij een collega van het Gunjur Health Center, Binta. Zij is een verpleegkundige met ervaring in de reproductieve zorg, daarom werkt ze (voorlopig dubbel) mee in de verloskamer. Binta was zo blij dat ik naar haar compound kwam om haar huis te zien en haar gezin te ontmoeten. Binta en haar man hebben 6 kinderen, 3 meisjes en 3 jongens, maar er wonen nog enkele kinderen van familie bij hen. Het is duidelijk een welgesteld gezin. De drie oudste kinderen studeren allemaal in het hoger onderwijs, en het huis waarin ze wonen is duidelijk nieuw. Ze vertelde me dat het 2 jaar geleden af was, en dat ze hun vorige huis verhuren aan een andere familie.

Nadat ze me een rondleiding in haar compound had gegeven en haar gezin had voorgesteld, begon ze te koken. Zoals je ziet op de foto heeft ze haar eigen keukentje, wat zeldzaam is (cnfr. meestal koken de vrouwen gewoon buiten in de compound). Ze maakte speciale vis klaar met brood en groentensaus en pap. 

De kinderen en man aten buiten, en ik at samen met Binta en haar vriendin binnen.
Foto: Familie van Binta



Geen opmerkingen:

Een reactie posten