woensdag 26 maart 2014

26/03/2014

Lieve mensen,


Eergisteren was ik uitgenodigd voor Sainy's 23e verjaardag. Het was eigenlijk een dubbel feest, want zij heeft een tweelingbroer Senne.
Verjaardagen worden ook hier gevierd met vrienden, familie en muziek. Men ging rond met hapjes en drankjes. Het verschil in vergelijking met Belgiƫ is dat er geen kaarsjes worden gebrand, die de jarige moet uitblazen. Er is wel een lokale taart, en iedereen die een kado'tje heeft meegebracht krijgt dan een hapje (dat de jarige in hun mond steekt). Dat is dan ook een belangrijk fotomoment ter herinnering voor de jarige(n).


Gisteren was het een lekker drukke dag in het Health Center. Ik heb 5 bevallingen gedaan op 1 avondje, en daarbij staat mijn tellertje op een mooie 46 bevallingen. Het zijn vele uurtjes, en als je flexibel bent in de uren ervaar je vele leermomenten hier. Soms is dat vermoeiend, maar het geeft enorm veel voldoening! Het verwonderd me nog steeds hoeveel liefde en vriendschap je hier krijgt van de dames die je hebt geholpen bij hun bevalling. De moeders brengen nog steeds wekelijks een zak appelsienen, ook al hebben ze zelf niets. Appelsienen groeien hier aan de bomen, maar zo willen ze hun dankbaarheid tonen. Vitamientjes genoeg dus ;)

Foto boven: een van de pasgeboren baby'tjes die ik ter wereld heb gebracht.

Vele groetjes vanuit het zonnige Gunjur, Sabrina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten