zondag 4 mei 2014

04/05/2014

Lieve vrienden en familie,

Gisteren ochtend was ik spijtig genoeg te laat voor deze premature tweeling (zie foto'tje links). 
De tweeling werden te vroeg geboren, en het scheelde niet veel of de moeder was in de taxi bevallen (vertelde Ami, een vroedvrouw). Dankzij de volle blaas heeft de moeder het uitgehouden tot in de verloskamer van het Gunjur Health Center. 
Ik was wel op tijd om de eerste zorgen toe te dienen aan het jongetje en meisje, de tweeling lekker te vertroetelen en de kindjes aan de borst te helpen. :-) Het meisje had problemen met de borst goed te nemen, en dus volgde ik dit heel de dag op. Jammer genoeg aanvaardde de moeder niet dat haar dochter niet dronk en ging ze na enkele uren naar huis op eigen verantwoordelijkheid.


Het lijkt alsof elke dag iemand dat ik ken trouwt, zo dus gisteren ging ik weer naar een trouwfeest...voor de derde keer sinds ik in Gambia ben. Ik mocht een mooi Afrikaans kleed lenen van Salima, een vriendin (zie foto). Er werd gegeten, gelachen en gedronken en vooral: Gedanst! Men klapt en danst op de muziek van de drums, het blijft echt leuk om dit cultureel dansen te zien.

Foto onder: Adama, Ik, Adja, Salima, Hawa (met nog enkele vriendinnen van hun)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten