vrijdag 2 mei 2014

02/05/2014

Lieve vrienden, familie en geïnteresseerden,

Deze ochtend ben ik de Pre School van Gunjur gaan bezoeken. Deze school bevatte 3 klasjes (level 1-2-3) en 1 bijzonder klasje voor kinderen van 3-6 jaar. De kinderen hadden een mooi roos uniform aan.  
Op vrijdag hebben de kindjes enkel les in de voormiddag tot 11u00. Toen ik aankwam, hadden de kindjes net pauze. Iedereen speelde in de grote mooie tuin rondom de school. In tegenstelling tot België krijgen de kindjes 50 minuten speelpauze. Ik kreeg een rondleiding van de directeur, Kadu. Hij toonde me het magazijn, en vertelde me dat de voornaamste tekorten papier en leermiddelen zijn. 


Toen de lessen terug begonnen, werd ik voorgesteld in alle klassen. De kindjes stonden op wanneer ik binnenkwam, wauw! Ik mocht mee liedjes zingen en dansen. In het bijzondere klasje heb ik een kindje met leerproblemen geholpen met cijfers (zie foto boven). Haar naam was Mariama, een naamgenootje dus. Na een half uurtje had ze het cijfertje "3" onder de knie, mooi zo!
Na de Pre school gaan de Gambiaanse kinderen naar de Primary school, en daarna naar de Secondary school. Sommigen doen ook nog Senior school en High school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten